Twilight vs Vampire diaries

Jag tycket att Vampire diaries är så sjukt mycket bättre än Twilight. För jag hatar att de kallar Twilight en vampyr film. Har aldrig sett en vampyr som glittrar i ljuset, det måste ju finnas regler. Vampyrer ska vara elaka, smyga runt i mörkret osv. I "VD" har de i alla fall speciella ringar som gör att de kan vara i solen. Plus att det inte är alla som har det, bara vissa. Har även svårt för hysterin om att killen i T är så snygg, tycker inte alls om hans utseende. Tycker han ser ut att ha blivit över körd av en lastbil i ansiktet. Plus han den andra som är "varulv" är inte heller snygg i sin potatis näsa. Dessutom är han ingen "varulv" han är en "Warefox" för jag menar, har någon någonsin sett en röd varg? Har inte sett New moon så vet inte om han är det hela tiden men det störde mig när jag såg trailern. I VP är de mycket snyggare. Till och med tjejerna är snyggare. VP böckerna skrevs före T så kom inte och säg att dem härmar T med samma story. I så fall är det T som härmar VP med en vampyr som blir kär i en människa. Aja men för de som föredrar riktiga och vampyrer rekomenderar jag VP ni andra kan ju fortsätta kolla på det andra skräpet.

 


Såg twilight nu bara för jag skrev om den och nej den intresserar mig fortfarande inte. Tycker mest den är lång tråkig. Tilltalar inte mig. Men den bästa vampyr serien jag vet i alla fall är True Blood.




Kommentarer
Postat av: Sam

Håller med!

2009-12-10 @ 19:52:55
Postat av: Anonym

Vem har bestämt hur en vampyr ska vara och inte? det är en vampyrfilm och dom här vampyerna glittrar..

Vissa tycker att han är snygg, andra inte?

Och röd varg? nej.. han är ju ingen varg utan en varulv och dom kan ju vara röda..

2009-12-11 @ 00:28:34
Postat av: Sara

Haha okej? Och du vågar inte stå för vem du är och vad du tycker eller? Menar eftersom du är anonym. Jag menar att det känns inte som det är vampyrer längre när det blir för mjäkigt. Vampyrer har alltid dött i solljus. Känns konstigt när de ska komma och ändra på det nu. Samma med varulven.



Visst är smaken som baken och du verkar tagit illa upp av mitt inlägg på något vis och är det så ber jag om ursäkt. Har bara skrivit vad jag själv tycker.

2009-12-11 @ 01:51:47
URL: http://saraogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0