Spindlar

Som jag nämt tidigare har jag väldigt svårt för småkryp och spindlar är nog värst av dem. Nu när det börjar bli vår och varmt så börjar dem vakna till liv och är tammetusan överallt. I tisdags när jag skulle gå hem från Erika så var det spindlar över hela gånbanan här utanför mig. Fick verkligen hoppa emellan dem, kändes som nån skräckfilm eller nått. Usch! Sen idag när jag var vid soprummet och skulle kasta lite grejer, tror ni inte att det sitter en jäkel på handtaget. Skrammla lite med nycklarna så kröp den iväg en bit.

Sen nu på kvällen så satt jag här vid datorn och ser något lite snabbt i ögonvrån som jag tycker liknar en spindel ute i "köket".  Ser att katten sitter där på vakt så ett kryp var det, annars brukar inte saker fånga hennes uppmärksamhet. Gick dit och försökte lysa lite med lampan på mobilen under spisen. Såg ingenting så tänkte att ja men kommer den fram så stöter den endå på Kelly. Till slut såg ja ju att hon satt och slog på något och lekte lite. Gick och kika och klart att det var en spindel! En riktigt stor en dessutom. Men lät katten hålla på och nu har jag inte sett den mer och kelly har inte vaktat på något mer så jag hoppas att hon käkade upp den hehe. 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0