Valborg i Uppsala

Hehe hej, nu har jag vaknat igen. Har vart så djävulskt trött. Eller ja, är fortfarande trött men det är iallafall bättre hehe. Ja igår var jag som sagt i Uppsala för att fira valborg. Här hemma i Västerås är ju det inte alls speciellt stort men det var det i Uppsala hehe.

Det började med att vi blev lite sena för Pontus som lovade att skjutsa var lite trött stackarn hehe så han sov fortfarande när vi skulle åka. Men till slut fick Erika upp honom. Malin korka upp redan i bilen dit hehe. När vi väl kom fram var det hur mycket folk som helst överallt. Vi hängde mest i parken, eftersom det var så djävluskt med folk överallt. Man kom knappt fram ibland. Hade varit kul å se lite av tävlingen dem har där med massa flottar å så men vi kom verkligen inte i närheten ens av att se nå hehe. Vi hade det bra där i parken så det gjorde inte så mycket. Satt ganska nära scenen så musik hade vi också. Drack hade trevligt, pratade. Kom även några andra tjejer som Erika och Malin kände.

Det som var jobbigt var väl det här med att man blev så kissnödig hehe. Det var jätte lång kö till alla bajamajorna. Det var nästan så man fick ställa sig i kö redan innan man hunnit bli kissnödig så man hann fram när man väl blev det hehe. Men en gång lyckades vi få komma upp in nån killes lägenhet och kissa. Vi blev även bjudna på varsin shot hihi. När vi var på väg in mot stan var vi också kissnödiga så vi satte oss bakom nå jäkla hus å haha gud va kul allt var där. Det kom folk överallt och man försökte få vara lite ifred. Det var tampong byten bakom handdukar och jag vet inte allt haha.

Lite senare skulle dem andra in på (snärkes?) nation och gå på champange galoppen. Tyvärr eftersom jag inte pluggar och hade nått sånt här gäst pass kom inte jag in. Men det gjorde mig inte så mycket, jag gick och mötte upp brorsan istället som precis hade slutat jobbet.

Han och jag försökte leta upp hans tjej och hennes syrra som också var där i parken nånstans hehe, det var inte jätte lätt men till slut så. Satt där en 5 min kanske tills vi var tvungna att försöka ta oss hemmåt för det var några fler på väg till brorsan. Men fulla som vi var allihop (utom brorsan) var vi ju tvugna att äta lite först. Det blev Max, sjukt gott! Enda jobbiga var att vi hamna vid ett bord där det satt en kille som tydligen hade blödit näsblod så han hade blod överallt. Han satt där å tryckte sin hamburgare men händerna helt röda av blod, och ja som redan mådde illa av all alkohol och mat.

Väl hemma kom Nima och Anders. Jag somna i soffan 5 min haha för ja va redan då väldigt trött. Jessica kom med hemgjord cheesecake, gott! Gjorde mig iordning lite igen, sen var det bara på´t igen hehe. Blev mysigt balkonghäng även om det var lite kallt.

På kvällen hamna ja och grabbarna hos en kompis till brorsan på hemma fest och dem andra tjejerna åkte ner på stan en sväng. Det var helt okej men alla var så mycket äldre än mig hehe så ah var svårt att bara börja prata med någon kände jag. Hehe grabbarna blev riktigt på lyset där efter ett tag. Tog en taxi till donken åt massa mat igen (gud vad jag har ätit haha, kommer gå upp massa kilo på ett dygn känner jag) efter det tog vi en taxi hem och grabbarna skulle kolla på Wrestling. Så jag försökta sova istället hehe, valde att lägga mig i nån slags ligg fotölj brorsan har, ingen bra ide. Hehe jag låg som en liten räka hela natten. Har så sjukt ont i ryggen idag.

Allt som allt har jag haft väldigt roligt! Synd bara att man inte kan va med på allt bara för man inte e student. Men det är absolut något jag skulle kunna tänka mig att göra om! Oj vilket långt inlägg det blev hehe men dem som orkar får väl läsa. Puss! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0