Fredagsmys

Igår var jag iväg och jobbade en sväng, sen tog jag mig ner på stan. Gick runt och kikade lite för mig själv. Kom hem, käkade lite och sedan ringde mamma. Tog en promenad men vovven över till henne och där blev jag bjuden på spottsoppa (Körsbärssoppa). Det är så fruktansvärt gott! Min mamma brukade alltid göra det åt mig när jag var liten. Det är bara körsbär, socker, vatten och potatismjöl.

Sen fick hon köra mig till Coop så jag kunde köpa lite gott att snaska på hela kvällen sen. När jag kom hem kom Erika och Malin förbi. Vi mös till Idol åt massa gott och jag bjöd tjejerna på getostbröd. Det är en annan sak som är skitgott! Man blir helt beroende av det. Man skär en baguette i smala skivor och sen brer man dem med lite smör eller olja. Skär tunna skivor getost och lägger på sedan häller man på lite honung på varje skiva. Efter det är det bara skjuts in i ungen på 175 grader tills de blir lite brunbrända. Dem är som godast när de fortfarande är lite varma.

Här är en bild på hur de ska se ut, tyvärr ingen bra sådan eftersom min telefon inte ville som jag igår:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0