Predikanter

Jag måste verkligen ta och skaffa mig ett sånt där kikhål till dörren. Jag stod och diskade och det ringde på dörren så jag släppte allt och öppnade dörren som man gör. När jag inser vad det är för personer som står utanför min dörr ångrar jag mig oerhört. Det var två damer som kommit för att fråga mig om jag tagit emot Gud som min frälsare.

Jag förstår inte vad de ska hem till min dörr och göra? Låt mig va! Jag tror inte ett dugg på gud, tror inte alls det finns nån allsmäktig gubbe som ser och bestämmer allt. Jag tror själen är lånad energi dock. Jag tror med på astronimi än på någon gud. Jag tror mer på Maya indianernas profetsior än bibelns! Det roliga var att hon stod där med sin bibel och citerade en massa. Vilket bara irriterade mig.

Hon försökte verkligen få mig att inse att allt visste va riktigt men jag gav henne bara till svar att jag inte tror man kan följa en bok som en massa gubbar setat och hittat på för flera tusen år sedan för att de inte hade något bättre sätt att förklara saker på då. Hon blev nästan lite förnärmad ett par gånger av att jag inte har någon respekt alls för bibeln.

Jag är varken döpt eller konfrimerad, jag har aldrig tagit emot gud som min frälsare och planerar inte att göra det heller. Tycker det är fel att det är tillåtet att komma hem till folk på det viset. Jag kan förstå om man gör det offentligt eller att folk får söka upp det om det är det dem dras till. Men sluta kom hem till mig!





Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv; haha nae, han går hur mycket som helst och springer lös i skogen osv.. Spelar ingen roll om man är ute och går hela dagen så gör han sådär ändå. (:

2011-10-30 @ 23:20:48
URL: http://alexaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0