Blodplasma

Många kanske inte vet det men jag går och lämnar blodplasma lite då och då. Det tar ca 40 min. Tycker inte det är läskigt mer än att se just när nålen går igenom huden. Då brukar jag välja att kika bort. Finns några som inte vet vad det är för skillnad mellan att lämna blod och blodplasma. Att bara lämna blod tar ca en kvart medan plasma tar lite längre tid som sagt. Blodplasma är det som dem röda blodkropparna åker runt i (lätt förklarat). Man lämnar dessutom mer när du lämnar plasma än blod. Så dem tappar dig på blod och sen är det en maskin som delar på dem, efter det skickar den in dem röda blodkropparna in i kroppen igen. Den gör den proceduren så många gånger som behövs för att fylla en påse med plasma.

Haha men idag måste det ha hänt något. Var nämligen på väg att svimma. Det händer hehe. Började känna av det och fick ropa på en sköterska. Hon kom och höjde min stol så mycket att jag nästan låg upp och ner hehe. Fick även dricka en massa saft med tillsatt druvsocker så jag skulle vakna till. Gick ju bra till slut hehe, men lite läskigt var det. Undrar vad det kan ha varit bara, hade precis varit och käkar på Max med Sam så jag hade inte ätit dåligt. Och jag hade inte stressat dit nå speciellt. Äh det händer som sagt hehe, jag är inte den första. Är glad bara att jag slapp åka buss sen efter hehe.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0