Kyckling och bulgur

Idag stannade jag och mamma till på Willys och köpte lite käk. De hade så man fick provsmaka och det var så jäkla gott att jag var tvungen och köpa med mig och laga det hemma. Tänkte att jag skulle dela med mig av det, bra va?! Här kommer receptet :




Du behöver kyckling...



...tomater...



...Feta...



...färsk bladspenat, och...



...det här paketet bulgurmix från GoGreen.



Tärna kycklingen i små bitar och stek dem tills de får en fin färg. Salta och peppra lite lätt.



Koka upp bulgur, följ bara anvisningarna på paketet.



Sköj spenaten, dela tomaterna och tärna fetaosten. Lägg allting i en bunke. Låt kycklingen och bulguren svalna, tills det är ljummet eller kallt. Häll även ner det i bunken och blanda runt.  



Sådär då var det klart! Enkelt, snabbt, och gott. Lycka till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0