The adventures of Tintin

Haha dem senaste två nätterna har jag försökt att se den här. Jag somnade första gången och var nästan på väg att göra det andra gången med. Inte för att den var tråkig utan för att jag varit så sjukt trött (Vilket jag är nu med så jag fattar inte hur jag ska hålla mig vaken ikväll heller). Men i alla fall så är det en animerad version av Tintin. Tycker den var riktigt snyggt gjord. Man får verkligen se t.ex. alla små fjun man har på kinderna.

Den handlar om hur Tintin köper ett gammalt prydnads skepp som är en kopia på ett riktigt skepp. Det finns en massa hemligheter runt det här skeppet och en spännande resa tar sin form. Kan inte komma ihåg att jag sett någon Tintin film innan men vet att många gillar dem och den här tyckte jag var ganska bra. Visst alla som är vana med dem tidigare filmerna tycker väl dem är bättre så är det ju alltid. Men det är helt klart en värd film att se. Haha kapten Haddok är ju skönast i alla fall.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0