Konsekvenser nu!

Jag började med att reagera på Hanna Rs beteende mot Joe. Hon är väldigt elak mot honom, även om det var så att hon var full. Det spelar ingen roll. Man kan inte skylla på alkohol. Jag är inget jätte fan av Joe, han är lite för konstig och läskig för min smak. Han blev ju lxm kär i Hanna W efter en natt med henne. Come on! Är det bara min varningsklocka som ringer där? Endå tycker jag det är oaccseptabelt beteende av Hanna R att stå och skrika på honom på det viset.

Dessutom är Marcel oerhört hård mot Hanna J. Han han fan inte bete sig hur som helst. Folk kan väl inte ta hänsyn till att han har så sjukt dåligt morgon humör hela dagarna. Inget större fan av Hanna J heller, men att hon ska behöva höra att hon är ett pucko och är dum i huvet hela dagarna är bara fel! Det ska ingen behöva utstå. Riktig vuxen mobbing! Och det kommer från en "man" som ska vara lärare. Jag skulle inte vilja ha mina barn på skolan han jobbar på i alla fall.

Jag blev dock mer upprörd och irriterad ju längre programmet gick och man får se när Amandus och Sipan ger sig in i en diskution. Amandus är väldigt korrekt och vältalig, han gör ett snesteg och erkänner att han gjort fel ordval. Medan Sipan bara eskalerar och börjar ge sig på Amandus läggning. Amandus får nog och väljer att avsluta disskutionen på ett storsint och moget sätt enligt mig. Dock tog väl dem hårda orden för hårt på honom och han bryter ihop för en stund. Det räcker inte där för Sipan utan han kommer in i sovrummet och fortsätter att håna Amandus. Vad jag vet har vi yttrandefrihet i Sverige, dock får vi inte kränka någon annan människas religion, person, läggning och ras. Det är väl precis vad Sipan gjorde enligt mig!? Begår inte han ett brott här?

Otroligt dåligt beteende! Blev så oerhört upprörd när jag såg det här faktiskt. Räckte det inte med att dem var på Hanna W? Det här ska föreställa vuxna människor och de beter sig värre än ett par högstadieklassare! Jag tycker dem borde sätta in stora konsekvenser nu. Annars gissar jag på att tittarna kommer börja svika nu. Ord funkar ju tydligen inte på dem här omogna människorna så jag säger bara : Autonominering på Sipan och hårda konsekvenser på de andra som inte kan bete sig mot varandra.

En annan sak som jag tänkte på och som också upprör mig är att det är inte många av de andra som går in och säger ifrån heller. Hanna R försökte i allafall säga ifrån mot Marcel att han skulle låta Hanna J vara ifred. Där tycker jag någon annan borde ha backat upp henne också. Ingen gick dock emellan nå speciellt när Hanna R gav sig på Joe och hon blev väldigt hotfull. Där borde någon gått in och sagt åt Hanna R att det fick vara nog. När det gäller Sipan och Amandus så sa ju i alla fall Annica och Camilla ifrån och någon mer kanske. Då såg ju Sipan också att han var tvungen att backa till slut. Nej nu får dem ta och kamma pannluggen och växa upp! Det här börjar inte ens bli roligt att titta på längre.


 






Kommentarer
Postat av: SARAH CARLSTEN

Ha en toppen torsdag! :)



/ http://sarahcarlstens.blogg.se

2012-03-22 @ 00:45:25
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

Allt bra? :D

2012-03-22 @ 02:37:08
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: Hedil

Det värsta var att Sipan hånade Amandus sexualitet. Det är inte OKEJ! Ha en underbar dag :)

2012-03-25 @ 16:20:33
URL: http://nattstad.se/Kawaiix

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

SaraOgren

RSS 2.0